Існує кілька характерних ознак, за якими можна визначити поломку електронних модулів або моторів. Наприклад, якщо вийде з ладу силовий симістор, то мотор буде обертатися з величезною швидкістю, так як на нього буде надходити повна напруга. Він також буде швидко обертатися і в разі відсутності магніту тахогенератора.
У разі поломки котушки тахогенератора провідний мотор взагалі перестане крутитися. Якщо після запуску Вашої машинки програма починає швидко виконувати всі функції, після чого механізм перестає працювати, то це означає, що порушені з'єднання двигуна або зламалася схема ППЗУ. Це також може відбуватися через забруднення колектора або зношених щіток.
Якщо при роботі пралки не працює функція нагрівання води, а відразу в режим полоскання, то, швидше за все, у Вас зламався термsстор або ТЕН. При виявленні дефекту з блоками мікроконтролера, потрібно обов'язково його протестувати, адже тоді немає сенсу ремонтувати деталі або сам програматор. Зробити перевірку можна таким апаратом, як осцилограф. Якщо Ви не побачите на його екрані частоту генерації мікроконтролера, то це говорить про його несправність.
Ремонт і діагностика двигунів колекторного типу
А тепер розглянемо, як замінити щітки в колекторних моторах і провести їх діагностику. Зазвичай мало хто здійснює заміну щіток, так як це не дуже проста робота і набагато легше поміняти весь мотор цілком. Але якщо Ви все ж зважилися поміняти їх, то варто пройти якісь підготовчі етапи, для того щоб не пошкодити сам мотор. Спочатку необхідно очистити колектор від накипу, за допомогою спеціальних гумових гумок і порошку. Але такі гумки дуже дорого коштують, і їх буває дуже складно дістати, тому можна застосувати папір для шліфування. Після цієї процедури колектор повинен бути блискучим і гладким, а на його поверхні не повинно бути жодної борозенки.
Після цієї операції треба притертися нові щітки. Для чого наклейте смужку шліфувального паперу на сам колектор і встановіть на неї одну з щіток. Після чого проверніть ротор в різні боки в межах 90 для відшліфовування щітки. Аналогічні дії потрібно виконати з другою щіткою. Після цього зніміть папір і ще раз очистіть і просушіть колектор.
Останнім етапом будемо зняття фасок з країв щіток. Завдяки цьому не буде виникати іскроутворення на краях щіток, і вони зможуть легше притиратися до колектора.
Якщо у Вас виникли сумніви щодо справності ведучого мотора, то його можна перевірити без електронних модулів. Для цього включіть його в мережу, з'єднавши при цьому ланцюг обмотки і арматури.