Для безпечного користування пральною машинкою в них використовуються блокувальні пристрої і замки. Такі пристрої фіксують люк для завантаження білизни і верхню кришку машинки під час роботи барабана. Якщо сказати простими словами, то блокувальний механізм являє собою електромагніт. Засувки, які замикають люк машинки, постійно притримуються пружиною. У той час коли машинка включається в мережу і натискається кнопка відкриття люка, засувка входить в котушку електромагніту і таким чином відкривається завантажувальний люк. Дуже поширені і замки з термоелементами, які засновані на одній або двох біметалевих пластинах. Термічні елементи складаються з напівпровідникового резистора, який має позитивний коефіцієнт температури.
Опір збільшується, коли зростає температура. Такі резистори ще називають PTC-термісторами, а комбінацію термоелемента з пластинами - РТС + біметал. Після закриття люка для завантаження білизни на замок поддається напруга 220В. Протягом декількох секунд, відбувається нагрівання пластини і термістора. При нагріванні пластина змінює форму і вигинається, відбувається замикання контактів і на електросхему машинки надходить напруга. Під час замикання контактів також спрацьовує і запірний механізм, який фіксує дверку люка. Після завершення процесу прання, напруга не надходить на замок, термоелемент і пластина охолоджуються, і з'являється можливість відкриття люка. Деякі замки мають додаткові пари контактів для забезпечення захисту від запуску машинки в той час, коли не закрита кришка.
Далі розглянемо ще один пристрій для блокування, який володіє двома типами блокування люка для завантаження білизни: пневматична і механічна. Одна частина пристрою встановлена всередині люка машинки, так само як і термозамок. Всередині також є і мікровимикач, який під час закривання дверки люка подає напругу живлення на електросхему механізму. Якщо дверцята не закриті, то машинку включити неможливо. Після того, як бак повністю заповниться спрацьовує фунция гідроблокування. Друга частина блокіратора кріпиться на провідний мотор пралки. Принцип її роботи дуже простий, так як при будь-якій спробі відкрити люк під час роботи мотора, «дзьобик» на шарнірі закидається в сторону обертання мотора і тросик НЕ натягується, блокуючи, таким чином, замок.
Якщо ж Ви хочете відкрити двері при зупиненому двигуні, то в такому випадку «дзьобик» впирається в ремінь, тросик натягується і відбувається розблокування замка і відкриття дверки люка.