
Що таке підшипник, особливості виробу в пральній машинці Hotpoint-Ariston, коли потрібно замінювати – дізнаєтесь у цій статті.
Зміст:
Які підшипники стоять у пральній машині Hotpoint-Ariston?
Коли потрібна заміна підшипника в пральній машині?
Підшипник для пральної машини – основний компонент між шківом та барабаном. У конструкції пральних машин є зовнішній та внутрішній підшипники. Робота супорта впливає на продуктивність машинки та якість прання.
Які підшипники стоять у пральній машині Hotpoint-Ariston
Вид підшипника та сальників залежить від моделі пралки Hotpoint-Ariston та її серійного номера, наприклад, бувають однорядний або подвійний (дворядний). Для пральних агрегатів AL 536 TX, ABS430TX, AB1450TXNL, ADS1200EX підійдуть дворядні підшипники. При виборі нового підшипника необхідно знати марку, модель та серійний номер ПМА.
Коли потрібна заміна підшипника в пральній машині
Визначити несправність підшипників за кодами помилок системи самодіагностики складно. Тому, в більшості випадків, ознаки несправності підшипників такі:
- сторонній скрегіт та звуки на всіх етапах прання;
- низька якість віджиму. Підшипники не забезпечують легкість ходу барабану, електродвигун не може розкрутити барабан до певної швидкості;
- невеликий дисбаланс. Втрата “центрування”, поява нерівномірного “ходу”;
- потертості та пошкодження країв манжети, що виникають через зміну траєкторії обертання барабана.
Про стан підшипників сигналізує наявність люфту між барабаном і корпусом бака при його похитуванні рукою. Необхідно знеструмити пралку, відчинити дверцята завантажувального люка і, покласти три пальці на верхню кромку кола барабана, похитати його. При злагодженому стані підшипників барабан і бак повинні похитуватися разом з баком без люфтів. На руйнування в підшипниковому вузлі барабана вказують масляні або іржаві сліди. Зніміть задню стінку пралки. Перед розбиранням попередньо – вимкніть подачу електрики.
Заміна підшипника в пральній машині Арістон
Ремонт пральної машини відомого бренду Hotpoint-Ariston можна зробити своїми руками. Вам потрібні такі інструменти: хрестові викрутки, плоскі викрутки, набір ключів.
Від'єднайте всі патрубки та шланги, а щоб не залити підлогу, підготуйте ємності.
Процес розбирання ПМА
Щоб дістатися бака – потрібно зняти, виконайте такі дії:
- Від'єднати заглушку, відкрутити хомут, що зміцнює зливальний шланг. Зняти патрубок від бака.
- Від'єднати роз'єм живлення електродвигуна.
- Зняти приводний ремінь.
- Демонтувати електродвигун. Акуратно натисніть на кріпильні болти, посуньте двигун з полозів. Викручуємо все повністю та знімаємо.
- Вийнявши двигун, вимкніть нагрівальний елемент. Він встановлений у нижній частині під барабаном.
- Від'єднати всі дроти.
- Щоб дістатися бака на ПМА Арістон, потрібно зняти верхню кришку. Відкрутіть кришку, посуньте кришку назад, зніміть її з машини.
- Зніміть верхню панель, потрібно витягнути ємність для порошку, від'єднати від барабана. Відкрутити гвинти, що залишилися.
- Зніміть блок керування.
- Потрібно від'єднати резиновий ущільнювач. Він кріпиться до передньої стінки металевим хомутом із пружиною. Перевірте ущільнювач за периметром. Якщо знайшли пружину, необхідно від'єднати за допомогою плоскої викрутки, потягнувши на себе разом із хомутом.
- Зніміть замок люка, що кріпиться на 2 болти в правій стороні.
Для повного зняття бака потрібно прибрати передню панель. Від'єднайте цокольну панель під нею заховані кріплення передньої стінки. Вона тримається на кількох гвинтах. Для зняття кришки зміщуємо її вгору.
Зі знятою передньою кришкою можна легко дістатися до противаг бака і відкрутити їх. Противаги кріпляться у нижній та верхній частині бака за допомогою трьох болтів. До бака підходить наливний резиновий патрубок, що кріпиться на хомут. Його потрібно зняти – після цього можна не від'єднувати всі елементи окремо, відсуньте все зайве убік.
Знімаємо кришку
Залишилося від'єднати підвіс бака та трубку реле рівня. Почніть з амортизаторів, розташовані в нижній частині прання. Від'єднайте амортизатор від бака, потрібно витягнути пластиковий штир із клямкою. Щоб полегшити демонтаж штиря – вкрутіть шуруп і потягніть на себе, одночасно стискайте засувку накидним ключем.
Щоб зняти пружини підвіски, потрібно підчепити за допомогою плоскої викрутки. Підтягніть кріплення викруткою, від'єднуємо від барабана. Перевірте, чи всі компоненти від'єднані від бака. Щоб витягнути бак, підніміть його та потягніть на себе.
Барабан краще покласти на манжету, тому що можна пошкодити пластикові елементи та кріплення.
Розбираємо барабан
- Шків потрібно заблокувати та відкрутити кріпильний болт. Зніміть шків із валу.
- Під шківом встановлений зовнішній підшипник. Щоб зняти, потрібно покласти на брусок підшипник, зробіть кілька ударів молотком.
- Зніміть зовнішній підшипник, необхідно розібрати бак. По периметрі дві половини барабана стягнуті болтами. Бак кріпиться також і на клямки. Щоб їх не зламати, розділіть на дві половини за допомогою шліцевої викрутки.
Розбираємо ПМА
Розібрали барабан – зверніть увагу на вал та втулку. Механічні пошкодження повинні бути відсутніми, але, якщо виявили, краще поміняти. Новий підшипник у пральні повинен щільно прилягати до втулки, тому що вода знову потраплятиме всередину барабана. Необхідно перевірити хрестовину кріплення.
Пошкоджені підшипники потрібно зняти, перевірити та почистити посадкові місця, після чого – замініть на нові. Варто добре змастити, нові підшипники треба ретельно впресувати; наносите удари зубилом по колу (доки запчастина не упреться на посадковому місці).
Нанесення удару
Корисні поради
Якщо в процесі розбирання, зробите фото на свій телефон або фотоапарат, ви зможете полегшити собі процес зворотного збирання. Фотографувати потрібно ті частини, що, на ваш погляд, будуть складні у складанні.
Для тих, хто хоче подивитися процес розбирання, складання та заміни підшипників на відео, ми підготували спеціальний ролик.